Dag 17

13 mei 2017 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag stond de Pyreneeën etappe op het plan een tocht over zo,n dertig kilometer voornamelijk bergopwaarts,.
Rond acht uur vertrokken en na een paar kilometer begon de beklimming, onderweg wel een paar keer moeten rusten , maar rond elf uur de top bereikt, in Roncevalle.
Ondertussen ook nog de grens overgestoken dus ben nu in Spanje.
De beklimming was redelijk zwaar, maar wel goed te doen.

Het is nu wel veel drukker met mede pelgrims, meest wel wandelaars van over heel de wereld, en ook wel weer gezellig om hun ervaringen te delen, ze vinden het meestal wel stoer dat ik al in Nederland ben begonnen.

Vanmiddag lekker rustig aan gedaan, en slaap ik een zeer drukke refugio , er zijn 184 bedden, grotendeels bezet.

Morgen wil i k naar Pamplona

Gereden 30 kilometer

1. Mady Kelder:
    13 mei 2017
    Plaats genoeg daar Hans in Ibaneta.Andere pelgrims en hun verhalen lijkt me hartstikke leuk.Morgen op weg naar Pamplona, stoer hoor, zo'n fietstocht.Ik doe het je niet na, maar beleef het toch een beetje mee door je leuk geschreven verhalen.Fijne gezellige avond en succes morgen.xxx
  2. Pierre:
    13 mei 2017
    Och broer voor iemand die normaal dagelijks de Gorcumse brug bedwingt is zo'n berg maar een appeltje eitje natuurlijk . Wel leuk met al die andere pelgrims
  3. Jacqueline:
    13 mei 2017
    He Hans, die andere pelgrims hebben gelijk. Het is ook heel stoer wat je doet. Net via Ellen het filmpje gezien van je beklimming. Knap hoor. Veel gezelligheid vanavond met alle anderen.
  4. Maja 't Lam-Kelder:
    13 mei 2017
    Hey Hans, ik liep wat achter met het lezen van je blog. Maar wat heb ik respect voor jou! Heel knap ! Je hebt bijna je doel bereikt, nog ff doortrappen! Groetjes en zet m op!
  5. Frank:
    13 mei 2017
    Lekker bezig Hans, super stoer. Wij hebben vandaag even met 4-0 gewonnen speciaal voor jouw. En denk erom blijven drinken
  6. Willem de Graaff:
    13 mei 2017
    Wij hebben ook enorm gepresteerd vandaag. 4-0 gewonnen. Maar de berg was iets lager voor ons Petje af ook namens de tennissers hier.
  7. Annemieke:
    Geweldig Hans!
  8. Ad:
    14 mei 2017
    Leuk dat we je kunnen volgen zo Hans. En wat een prestatie. Het lijkt mij wel leuk dat je ervaringen kunt delen, nu je meer mede-pelgrims ontmoet.
    Succes nog.