Dag 31

27 mei 2017 - Os Penedos, Spanje

Vandaag klein stukje afgelegd om morgen in de ochtend in Santiago te kunnen arriveren.
Het weer is gelukkig wat opgeknapt.
De tocht verliep via Arzua en Melide, beide niet zo heel bijzonder.
Ik heb wel een bewuste omweg gemaakt tussen beide plaatsen om niet al te vroeg te hoeven stoppen, deze was heel mooi door de natuur, had alleen geen rekening gehouden met de beklimmingen die er in zaten.
Ben gestopt in een dorpje net buiten Arzua , en zit nu in een mooie Albergue, die ik gisteren heb gereserveerd.
Dit schijnt voor de laatste 100 kilometer nodig te zijn, omdat er voor de laatste 100 kilometer ook heel veel lopers starten.

Dat is wel duidelijk te merken het is overal super druk en alle overnachtingsmogelijkheden zijn volgeboekt, ik heb gisteren ook een tijd moeten zoeken voor een slaapplaats, en heb toen daar ook maar wat gereserveerd voor vandaag.
Gereden 45 kilometer

1. Jacqueline:
    27 mei 2017
    Hoi Hans. Kom je morgen al aan in Santiago? Dat is toch een dag eerder dan gepland? Mooi hoor!
  2. Mady Kelder:
    27 mei 2017
    Spannend hoor voor morgen.
    Goed dat je een overnachting gereserveerd hebt.
    Ben erg benieuwd naar de dag van morgen.
    Je gaat t fietsen nog missen.
    Veel plezier morgen Hans.
  3. Pierre:
    27 mei 2017
    Hoi broer goed bezig lekker stukkie gefietst, morgen vroeg aankomen en dan weer omdraaien
  4. Annemieke:
    27 mei 2017
    Hoi Hans, de laatste loodjes! Wat een mooie reis voor je! Dit was mijn loopschema: Inderdaad kom je nu veel "lopers" tegen. Bij ons was ook de laatste 2 dagen drukker met mensen. De eerste dagen kwamen we bijna niemand tegen. Jij zult net als ik met een glimlach terugkijken! Heel veel plezier in Santiago! Erg druk! Petje af hoor, mijn bagage werd van hotel naar hotel gebracht! Een soort luxe pelgrim was ik!
    Dag 1: met bus vanuit Santioga naar Lugo
    Dag 6: Rua o Pino – Santiago de Compostella

groetjes, Annemieke
  5. Jacco:
    27 mei 2017
    Hey Hans, het zit er bijna op. Morgen laatste stukje, geniet er nog even van en geniet ook zeker van de aankomst, mooi moment met Ellen denk ik. Veel plezier komende week
  6. Corrinne & Chris:
    28 mei 2017
    Mooie, laatste tocht gewenst, Hans! En na aankomst in Santiago naar het plein van de kathedraal, het beeld van apostel Jacobus omhelzen, oorkonde ophalen en pelgrimsmis bijwonen?
  7. Yvonne:
    28 mei 2017
    Laatste stuk Hans, super zeg, fijn dat alles goed gaat! Succes nog en even genieten van je mooie tocht! Groet Yvonne