Dag 15 en 16

12 mei 2017 - Ascarat, Frankrijk

Om acht uur vertrokken vanuit Dax , na een nacht met veel regen.
Het eerste stuk door Dax met behulp van de mio, en daarna weer met het boekje.

De Pyreneeën kwamen gedurende het rijden steeds dichterbij en de klimmetjes werden ook steiler en langer, het plan was om een dertigtal kilometer voor st Pied de Poitre te stoppen en daar te overnachten, maar ip de camping aangekomen bleek dat het circus zijn tenten daar had opgeslagen, en omdat het nog vroeg was, besloten om door te fietsen naar st Pied de Poitre.

Mijn schoonouders staan daar op de camping dus gebeld dat ik wat eerder zou arriveren, dat was geen probleem natuurlijk.

Na een hartelijk weerzien en de wederzijdse verhalen, uitgenodigd om mee uit eten te gaan, wat een pelgrim nooit afslaat natuurlijk. Lekker gegeten en door het plaatsje gelopen veel pelgrims die vanaf hier hun pelgrims tocht starten.

Besloten om van dag 16 een heerlijke rustdag te maken.
Het weer is goed Zonnetje en een 23"
Q
Afgelegd 96 kilometer

1. Willem de Graaff:
    12 mei 2017
    Gaat goed Hans. Groetjes aan je schoonouders en ik ga er vanuit dat je als een echte pelgrim een SOBERE maaltijd hebt aanvaard.
  2. Mady Kelder:
    12 mei 2017
    Eerder een copieuze maaltijd vd eenzame fietser.Dus nu gaat het echt beginnen: de Pyreneeën. Nou Hans veel succes.Wel lekker dat je nu ook pelgrims tegen komt.
    Fiets ze.
  3. Pierre:
    12 mei 2017
    Gaat goed Hans je knalt als een speer door Frankrijk heen , nu de Pyreneeën overwinnen en dan door het Spaanse land. Smaakte dat droge pelgrims brood ?
  4. Jacco:
    12 mei 2017
    Goed bezig Hans. Verdiend dagje rust. Doe je schoonouders de groeten en succes in de Pyreneeën.
  5. Yvonne:
    12 mei 2017
    Zo Hans, jij schiet echt goed op! Genieten van je verhalen, ik vond je al stoer maar nu..... een echte topper zeg! Ik zeg rustdag dik verdiend! Succes nog, groetjes en yvonne
  6. Nico van leeuwen:
    12 mei 2017
    Hoi hans weer even wat van mij ik lees je verslag iedere dag fijn dat het je goed af gaat deze trip en leuk even bij bekende de kunnen bij praten veel plezier en goede voortzetting groeten Nico
  7. Marcel:
    13 mei 2017
    He pelgrim, leuk om je belevenissen van de dag te lezen, jammer van het weer maar wellicht als je de bergen over ben dat het beter is. Succes.
  8. Jeanne:
    13 mei 2017
    Geniet van je rustdag, heb je wel verdiend!! Veel gezelligheid met je schoonouders!!