Dag 12 en 13

9 mei 2017 - Moustey, Frankrijk

Zag dat ik me een dag had vergist, maar ja de dagen tellen niet zo.
Na het ontbijt weer op pad, het was het eerste uur knap mistig , maar daarna knapte het snel op, en werd het zonnig en konden de jassen uit. Onderweg wat dorpjes aangedaan, en rustig op pad richting st Emillion, waar ik had afgesproken met René en Willeen.
St Emillion is bekend om de wijnen die er vandaan komen. Dit was goed te zien want de laatste 40 kilometer vooral door de wijngaarden gereden.
Aangekomen in St Emillion zag ik RenW al vrij snel natuurlijk alle belevenissen verteld, en samen door het leuke plaatsje gewandeld, wel redelijk toeristisch, maar nu goed te doen. Btw de wijn is er prijzig.
S,avonds ben ik door R en W uigenodigd om als arme pelgrim met hun te gaan eten, allemaal even leuk en aardig.
Aan het eind afscheid genomen en zíj naar hun luxe camper en ik naar mijn tentje.
René en Willeen hardstikke bedankt en het was erg gezellig.

Vanmorgen rond acht uur weer op pad en via Cadillac aangekomen in het gebied Les Landes dit is een uitgestrekt bosgebied met nagenoeg geen voorzieningen. Heb dus eerst in Cadillac flink ingeslagen.
In het gebied allemaal kaarsrechte wegen door de bossen, maar gelukkig helemaal vlak en om de tien a vijftien kilometer een gehucht.
Wind stond goed, dus kon lekker doortrappen.
Uiteindelijk gestopt in Moustey, en hier op een manege een volledig huis voor mezelf.
Echt genieten hier vanavond wordt de bbq aangestoken, life is good.

195 kilometer afgelegd

1. Mady Kelder:
    9 mei 2017
    Je schiet al aardig op.Voorbij Bordeaux.Prachtige wijngebieden daar.De dure bekende wijnen komen hier vandaan.St.Emilion en la Lande de Pommerol.Helaas kun je ze niet meenemen.Das te zwaar.Nou Hans, weer lekker fietsen morgen.Groetjes uit Dongen
  2. Pierre:
    9 mei 2017
    Leuk bekenden tegen te komen als pelgrim , je rijd wel door de top wijngebieden daar , ik zou elke 10 km een flesje proberen te drinken
  3. Liza:
    9 mei 2017
    Gezellig dat jullie samen hebben gegeten!
  4. Rene en Willeen:
    10 mei 2017
    Wij zijn nu pas emtioneel bijgekomen van ons weerzien met de pelgrim. Was wel even schrikken die lange baard. Gelukkig konden we hem een maaltijd aanbieden en knapte hij zienderogen op.

Hans was erg gezellig om elkaar zo te ontmoeten. En petje af voor je prestatie.

Het gaat je goed
  5. Cor:
    10 mei 2017
    We leven ook hier bij Xella met je mee Hans. Mooi om je verhalen te volgen, succes met de "2e helft" van de tocht en blijf genieten!
  6. Hans de Vos:
    10 mei 2017
    He pelgrim, de wijn prijzen gaan hier ook al omhoog, valt "toevallig" samen met dat tochtje van jou? Gaat goed Hans, petje af!