Dag 7en 8

4 mei 2017 - Tours, Frankrijk

S, morgens vertrokken uit Chartres, en het begin van een mooie tocht langs de loir inderdaad nog zonder e op het eind.
Wilde vandaag rustig aan doen, maar het weer was een spelbreker, forse regenbuien die niet uitnodigen om vroeg te stoppen.
Toen maar op zoek gegaan naar een gite, die was helaas nog dicht toen ik daar rond tweeën aankwam. Op een dorpsplein een pizza gescoord en nog een 20 kilometer verder gefietst.
Volgens het route boekje was daar een camping en het klaagde wat op.
Bij de camping was alles nog dicht, dan maar met de fiets onder de slagboom door en op zoek naar een plekje. Daar rond fietsend zag ik dat de kantine deur van het zwembad open stond, en omdat er toch geen kip was leek me dit een ideale plek om de nacht door te brengen. Was maar goed ook want het heeft uiteindelijk heel de nacht geregend.

Vandaag enroute naar Tours het eindpunt van het eerste deel, weer was beter weer langs loir en over vlaktes, maar nu niet met koolzaad maar met druivenranken, die ik persoonlijk liever zie. Ik verwachtte rond tweeën aan te komen maar een lekke band gooide roet in het eten dus kwam een uurtje later aan.
Je merkt nu wel dat je wat zuidelijker kom, in het noorden zijn de dorpjes echt uitgestorven, hier is er wat meer leven.
Nu in Tours lekker in een hotelletje en heb net de plaats bezocht en de inwendige mens verzorgd.
De lucht is aan het opentrekken dus komt helemaal goed, behalve dus wat materiaal pech loopt de rest voorspoedig, fietsen gaat lekker en het is echt genieten.

176 kilometer afgelegd

1. Pierre:
    4 mei 2017
    Ik zag op internet dat de politie in de buurt van de Loir opzoek was naar een insluiper die in de kantine van een zwembad had overnacht Wel waardeloos van die lekke banden .
  2. Mady Kelder:
    4 mei 2017
    Je gaat nu de echte wijngebieden in: de Bordeaux.Jammer dat je geen wijn mee kunt nemen.Lekker in een hotelletje, goed bedje, een heerlijke maaltijd en een goed glas wijn.Nou Hans, lekker slapen en morgen gezond weer op.Fiets ze en lekker genieten.xxx
  3. Jacqueline:
    4 mei 2017
    Echt iets voor jou Hans. Overnachten in een verlaten kantine. Maar groot gelijk. Tours is mooi hè.
  4. Willem de Graaff:
    4 mei 2017
    Goed bezig Hans. Hopelijk stond er nog wat drank in de kantine. Die zal nu wel op zijn. Zo fiets je jaren in Nederland en nooit een lekke band en nu... Hoort er bij zullen we maar zeggen
  5. Liza:
    Gaat lekker hoor. Nog veel plezier in Tours
    Xxxx
  6. Fennie Cretier:
    4 mei 2017
    Leuk Hans om je te kunnen volgen. Op Google Maps kijk ik dan waar je bent. Vervelend van de lekke banden maar gelukkig genoeg positieve dingen waar je van geniet. We hebben respect voor je!!!
  7. Marco:
    5 mei 2017
    Genoeg regen gehad Hans, laat de zon maar schijnen.
  8. Rene en Willeen:
    5 mei 2017
    Hans, heb je dit vaker gedaan?

'Slaper' opgepakt op toilet Rijnland ziekenhuis | Binnenland ...
    Een man is aangehouden op een toilet van het Rijnland ziekenhuis. De man zou regelmatig stiekem overnachten in het ...