Dag 4

2 mei 2017 - Chartres, Frankrijk

Je hebt van die dagen.
Toen ik vanochtend opstond bleek mijn acherband leeg te zijn, gisteren niets van gemerkt maar toch.gekeken of hij lek was niets kunnen vinden. Mijn pompje gaf al snel de geest en met behulp van de aardige camping eigenaar de band weer opgepompt en op weg.

Het eerste stuk tot aan st Quentin was vrij heuvelachtig, maar dat was niet het enige het waaide ook flink kracht 6 en vol tegen. Maar gelukkig stond in de beschrijving dat het na st Quentin vlakker zou worden, dat klopte alleen zette toen dewind nog even aan met als gevolg dat ik op sommige stukken niet harder ging dan 15 kilometer per uur berg af.

Maar je weet dit hoort er ook bij , het wordt wel steeds warmer , kan ook van de inspanning komen.

Rond twee uur in Noyon aangekomen en een stempel gescoord, hierna de bedoeling om door te fietsen naar Compiegne, maar opeens was mijn achterband weer leeg. Gelukkig in een dorpje en in mijn beste Frans gevraagd om een pomp uiteindelijk de band weer op kunnen pompen en besloten om zo snel mogelijk een overnachting te zoeken en de binnenband te vervangen.

Ik sta nu in Ourscamp op een camping en heb net mijn band vervangen.

Oohh ja en ook nog 84 kilometer gereden.

1. Pierre:
    2 mei 2017
    Pff lijkt me behoorlijk frustrerend dat getob met een lekke band en wind tegen, je hebt ondanks dat nog een behoorlijk eind gefietst , petje af hoor
  2. Mady Kelder:
    2 mei 2017
    Nog knap opgelost, al die lekke tupes.Toch nog aardig wat kilometertjes gescoord.
    En nu maar hopen, dat ze heel blijven.Maar t zonnetje lacht je toe.Das mooi.Veel fietsplezier Hans tot de volgende keer.
  3. Jopie:
    2 mei 2017
    Petje af voor je,sterkte en ben blij weer wat van je te horen
  4. Jacqueline:
    2 mei 2017
    Balen van de band. Maar toch nog een eind gefietst. We hadden in de krant gelezen van de storm in Frankrijk. Dus nog aan je gedacht. Veel succes weer vandaag. Groetjes ook van Willem!
  5. Teddy:
    2 mei 2017
    Nou dat was dan geen beste dag zo te horen. Maar toch wel veel km gefietst. Goed hoor.
  6. Rene en Willeen:
    2 mei 2017
    top man. geeft veel voldoening lijkt me.
  7. Karin:
    2 mei 2017
    Tres bien. Goed gedaan Hans!
  8. Marcel:
    2 mei 2017
    Ik moet denken aan het nummer hoe sterk is de eenzame fietser, top Hans.
  9. Marco:
    2 mei 2017
    Hoi Hans, de eerste dagen gelijk al alles meegemaakt. Zwaar maar wel een mooie ervaring. Ik vind het knap.