Dag 2

28 april 2017 - Tournai, België

Vanmorgen al vroeg opgestaan na een slapeloze , ijskoude en natte nacht. Alle spullen ingepakt ,maar ik moet nog wel even wennen waar alles moet. Maar rond half acht weer op pad.

De tocht van vandaag had drie verschillende gezichten.
het eerste gedeelte ging langs de leirekenroute dit is een oud spoorlijntje dat is omgedoopt tot fietspad, mooi door de bossen.
Ik kon alleen niet goed op tempo komen, bleek er heel veel vals plat in te zitten.

Het tweede gedeelte ging via zogenaamde jaagpaden langs de rivier de Dender. Je passeert hierbij heel veel sluisjes.

Het derde gedeelte was vrij heuvelachtig, en dit was wennen, mijn gevoel zegt dat ik veel meer heuvel op, dan heuvel af ben gegaan.
Vanmiddag aangekomen in Tournai dit ligt tegen de Franse grens, mooie plaats.
En heb hier na de slechte afgelopen nacht een herberg genomen.

Het fietsen gaat goed, af en toe een buitje en veel wind tegen, maar dat hoort er allemaal bij.
De route is heel mooi, afwisselend dan weer natuur, dan weer leuke plaatsjes.

Morgen Frankrijk in en het tempo wat aanpassen.

Vandaag gereden 109 kilometer

1. Pierre:
    28 april 2017
    Das afzien Hans zo'n nat tentje bij 1* is niet te vergelijken met zelf t simpelste hotel bedje. Maar afzien hoort er ook wel n beetje bij . Veel plezier in Frankrijk
  2. Mady Kelder:
    28 april 2017
    Lekker bed vanavond.Toppie, goed geregeld Hans.Vanaf morgen la douce France.Hoog en laag zal afwisselen.Hopelijk t weer ook wat beter.
    Succes morgen.
  3. Teddy:
    28 april 2017
    Heb nog aan je gedacht gisterenavond. Koud hoor in een tentje. Geniet vannacht maar lekker van je warme bedje.
  4. Niels:
    28 april 2017
    Antonnet vindt jou nu al een bikkel! !!!!!
  5. Jacqueline:
    28 april 2017
    Hè Hans. Beter een hotel vannacht. Tentje toch wel erg koud. Al een eind gekomen vandaag.
  6. Willem de Graaff:
    29 april 2017
    Hopelijk slaap je nu wat beter. Goede nachtrust en er weer tegen aan. Zet hem op!
  7. Marcel:
    29 april 2017
    Ballen van een slecht nacht zeg, hop dat je vandaag beter ga na een goede nachtrust. Leuk om te lezen hoe het gaat Hans. Succes.
  8. Rene en Willeen:
    29 april 2017
    Je maakt wel je kilometers per dag dus dat gaat top.
    Beter om lekker warm te liggen inderdaad. Herberg klinkt wel goed
    Geniet ervan
    rene
  9. Sander Hanenberg:
    29 april 2017
    koop zo'n ondermatrasje dat scheelt tegen de kou en weegt niets!
  10. Eugen:
    29 april 2017
    Je gaat de goede kant op. Langzaam gaan de temperaturen ook omhoog.